Schiermonnikoog 2010

Scheveningen 2010
Den Haag 2010

Schiermonnikoog - gelopen/gefietst in mei 2010

De vakantie zit eraan te komen. De plannen zijn dit jaar naar Oostenrijk op de motor. Om toch wat motor kilometers in de benen, armen, nek en zitvlak te krijgen moesten we er maar eens wat tochtjes maken. Na diverse weekendtochtjes van zo'n 150 - 200 km wilden we toch wel eens wat verder. Laten we naar Texel gaan! Na wat heen en  weer bellen om een appartementje bleek al snel dat alles vol zat. Uiteindelijk zijn we uitgekomen in Friesland in Twijzelerheide (volg het linkje voor meer informatie over Twijzelerheide). Niet ver daarvandaan konden we dan een Boot/Fiets/Bus arrangement naar Schiermonnikoog boeken.

Boot vertrok om half 10, dus dat was even aanpoten (ontbijt was pas klaar om 8 uur en het was toch nog een klein half uurtje rijden) om dat te halen. Verrassing - niet alleen wij maar nog veel meer mensen waren op dit idee gekomen. Hadden we kunnen weten natuurlijk op een Pinksterweekend met mooi weer. Gelukkig waren de fiets arrangementen nog niet uitverkocht en konden we buiten de rij om, de boot op. Goed geregeld daar bij de VVV.
Na 50 minuten varen het eiland op, de bus in en naar de fietsenverhuur. Dat was even een toestand, want de namen van alle fietser werden opgeschreven. Na dit avontuur waren we hard toe aan een bakkie met appeltaart. Dat smaakte, vol goede moed een willekeurige kant opgegaan het dorp uit. We werden al gauw getrakteerd op een beeldschoon vergezicht op het strand. Weg was wel doodlopend dus weer terug de andere kant op. Heel toevallig zagen we een veldje met orchideeën staan net in bloei met mooie frisse kleuren. Heel traditioneel zijn we naar de vuurtoren gegaan, we waren toch in de buurt. Verder naar het Oosten gefietst. Wat een rust (ondanks de vele bezoekers) heerst er op dat eiland met fantastische stukjes natuur. Kijk maar eens op de onderstaande foto's.

Schiermonnikoog is zeker en vast een bezoekje waard.